Hej igen...


Tittade på SVT för en stund sen och där hade dem ett program med ett par intervjuer med samerna i Sverige. I programmet visade man en samisk majoritet som var ute och demonstrerade i form av ett fackeltåg och plakat där man visade sitt missnöje med massakern i Gaza. Det verkade väl lämpligt att låta en minoritet i Sverige som känner sig åsidosatt att uttala sig om hur de sympatiserar med Gazaborna och förstår hur de känner. Men som vanligt så ska man ju så klart ha en objektiv och en mångfald i svensk tv där alla kommer till tals, både för och emot sidan(inte för att jag kan förstå hur man kan vara för att döda människor genom att bomba sönder dem). 

Hur som helst så hann jag se två intervjuer med två samer, den ena sympatiserar med Gazaborna och anser Israel bryta mot ett X antal lagar och att de dessutom är helt fruktansvärda i sitt beteende. Den andra personen som också är same tyckte att man inom medierna inte hade rapporterat på ett rättvist sätt och att han inte ville delta i demonstrationerna för att han anser dem vara propalestina, vilket han anser är konstigt då det finns en anledning till varför Israel bombar sönder skolor och sjukhus. 
  
Enligt honom bombar Israel skolor och sjukhus samt mördar civila för att Hamas gömmer sig bland de civila och använder människorna i Gaza som en mänsklig sköld. Han tyckte även att om man rapporterade lite mer "rättvist" så skulle alla förstå och sympatisera med Israel. 

-   Förlåt om jag tycker det är ett skrattretande uttalande och ännu mer skrattretande att man sänder en sådan intervju utan att förklara vad det är han syftar på, för det finns nämligen inget som kan övertyga mig om att Israel har rätt eller att jag någonsin kan komma att sympatisera med dem. När det gäller den "rättvisa" rapporteringen som han söker så skulle jag vilja tala om för honom att en rättvis rapportering endast skulle stärka människors sympati till Gaza. Att Hamas "började" med raketbeskjutningen var inte för skojs skull eller för att jävlas med Israel, utan snarare för att få tillgång till sina rättigheter och sin frihet, den frihet som alla vi i Sverige och människor som bor i den israelska delen i Mellanöstern får åtnjuta. Gazaborna har under lika lång tid, som raketbeskjutningen pågått, och mycket längre tillbaka än så, inte fått ta sig ut från det taklösa fängelset Gaza, inte fått någon mat, ingen el, inget vatten, INGENTING! Och vet ni varför?! Jo för att Israel says so, Israel says close the checkpoints, Israel says don´t give them food, Israel says don´t give them water and Israel says LET THEM DIE!!!


Ingen har rätt att ta min frihet och den som försöker kommer jag kämpa emot med allt jag har, vem det än är och med vilken metod som helst!!!!!


Jag hoppas att hans förhoppning om rättvis rapportering i svensk media uppfylls för då kommer jag bli lycklig över att åtminstone ett land som inte finns i Mellanöstern vågar rapportera om Israels mord.


See You! N.S 


Kommentarer
Postat av: Anonym

allah Ya3tike el3afie.....älskar det du skriver

2009-01-09 @ 00:24:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0