Finns det något hopp kvar...??!!

Har inte skrivit på ett par dagar dels för att jag har varit fruktansvärt sjuk och dels för att jag har haft fullt upp med att inte fira nyår och sörja alla döda i Mellanöstern. Jag vet inte längre om jag ska fortsätta hoppas på att resten av världen ska vakna snart och inse att det är riktiga människor som slits sönder och ligger under bombernas ruiner i Gaza.

Visst fortsätter protesterna i form av demonstrationer och en massa inhaglande fördömanden av världens makthavare men jag ser inga verkliga aktioner. Själv har jag alltid betraktats vara en liten "fredsmäklare" som alltid försöker nå en lösning via diskussion och att alla ska få säga sin version, och jag har aldrig varit för våldsamma lösningar MEN för att nå denna diskussion i Mellanöstern måste vi väl först få ett slut på eländet och dödandet, det så kallat "demokratiska" Israel måste väl ändå förstå så pass mycket, men så klart så gör dem allt i självförsvar..... konstigt nog så säger inte bilderna desamma, bilderna jag ser är på sönderbombade palestinier, känns ibland som om jag tittar på något playstationspel och inte något verkligt.

Jag har suttit och hört folk fördömma båda sidor dag in och dag ut men gör något istället, hur kommer det sig att vi i väst endast lägger oss i när det gynnar oss själva, hur kommer det sig att man kunde gå in i Irak och avrätta deras president för att han ansågs vara en tyrann? Vi har en tyrann i Mellanöstern NU, varför är det ingen som gör något Israel beter sig som en tyrann och borde ställas inför rätta, varför står de över världslagarna!!??

Jag känner mig så gnällig och tjatig och nästan påväg att ge upp allt hopp som finns kvar, känns till och med som om människorna i Gaza snart är slut för de flesta verkar redan ha dött. De senaste bilderna har bestått av döda kroppar och ruiner av deras hem, men Israel beskjuter fortfarande inga civila, det måste vara årets skämt, men tyvärr inte vidare roligt sådant.

En ledsen och sorgfylld morgon, önskar att allt det här bara var en dröm!

På återseende, N.S


Kommentarer
Postat av: Mohammed Ayash

krya på dig Nora.



Du är inte alls gnällig o tjatig & snälla ge inte upp. Vi behöver mera som dig. Alla måste bidra med något under denna kris & din del är att skriva & nå ut till folk. Så fortsätt skriva & inshalla är allt det här är över snart....



2009-01-03 @ 18:00:17
Postat av: Mariam Salem

- Demonstrationen idag var verkligen lyckad. Nora jag har ingen röst kvar hahah. I alla fall, jag kände likadant imorse när jag vaknade av tv:n och massa skrik av förtvivlade mammor och barn som förlorat sina barn, mödrar, familjer m.m . Men bland människorna i demonstrationståget fann jag styrka. Så jag tror att vå sammanhållning gör oss starkare. Men det krävs kanske mer än så.



Älskar dina texter syrran & även dig. Käääääääääärlek



FORTSÄTT SÅ

2009-01-03 @ 21:49:56
URL: http://msalemsson.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0