En hyllning till Mamma och Pappa...




Tittade igår på kvällsöppet med Ekdahl på TV4.

Man debatterade varför kriminella gäng finns i Sverige och vad man kan göra för att bli av med dem.

De flesta kommentarer på nätet och beskyllningar var på föräldrar och främst pappor.

Föräldrar och pappor som inte tagit sitt ansvar och vårdat sitt barn så som det förtjänar.

Det enda jag kunde tänka på var min egen Mamma och min egen Pappa.

Lyfte genast telefonen och ringde hem till mina föräldrar.

"- Hej Mamma, ville bara säga godnatt innan jag lägger mig"

"- Varför? Har det hänt nåt? Har någon gjort dig illa? Är allt OK? Mår du bra?"

Alla dessa frågor på fem sekunder, jag hann inte ens svara innan nästa fråga ploppade fram.

Oftast skulle de flesta "vuxna" barn tycka att föräldrarna är jobbiga som alltid "misstänker" att något är fel.

Men är vi verkligen vuxna? Hade vi inte i så fall förstått?

Trots att jag inte har egna barn ännu så har jag under senare år börjat förstå mina föräldrar.

De har kämpat så mycket för att vi, deras barn, ska få ett värdigt liv, ett respektabelt liv.

De har offrat sina drömmar, karriärer, vänner, familj och hem för vår skull.

Skulle jag eller någon av mina syskon göra detsamma för dem?

Att allt de dem sagt och gjort alltid handlat om att de oroar sig för oss har man hört många gånger.

Men inte förrän ett par år sedan började jag verkligen förstå.

TACK, TACK, TACK OCH TACK FÖR EVIGT!!!!

Mamma och Pappa:

"Ni är ljuset i min vardag, anledningen till min frihet, möjligheten till utbildningen och framföralllt så har ni levt och lever för en enda sak... ERA BARN!!

Allt jag och mina syskon har, kommer att få och allt vi någonsin kommer åstadkomma är på grund av den kärlek ni gett oss. Ni har skapat starka individer med underbara hjärtan som verkligen lever för att skapa en bra värld.

En hyllning till min Mamma som offrat sitt liv för att uppfostra oss till dem vi är idag!

En hyllning till min Pappa som varit principfast och alltid gett oss styrka att vara dem vi är!

Älskar er med varje andetag jag tar, respekterar er utan villkor, kommer till sista bloddroppe och sista andetag jag någonsin tar att göra allt i min makt för att ni ska få det ni verkligen har förtjänat. Ni lärde oss allt med kärlek och därför har vi aldrig kunnat tänka oss att det finns föräldrar som inte ger sina barn det ni gett oss. Vi har kärlek i överflöd av två underbara föräldrar medan andra människor inte ens har en mamma eller en pappa.

Finns för er för all evighet...

N.S

Kommentarer
Postat av: Samar Saad

Jag tycker att det är samhällets ansvar att det går så snett för många invandrare ungdomar. Invandrare familjer som inte har integrerat sig i Sverige lär sig felaktiga regler som inte ens existerar i Sverige. Många invandrare föräldrar saknar rätt kunskap om vilka rättigheter och skyldigheter dem och deras barn har i Sverige.

Det första invandrare föräldrar få höra i Sverige att det är förbjudet att slå barn i Sverige! Vilket gör att invandrare föräldrar blir besvikna för dessa fördomar och känner sig kränkta och hotade. Invandrare barn känner naturligtviss föräldrarnas rädsla och därför vänder de saker och ting för deras nytta.

Många invandrare föräldrar som jag har träffat tidigare berättar att de inte vågar använda deras rätt gentemot sina barn, och att de inte kan uppfostra sina barn på ett önskade sätt, de oroar sig över att deras attityd ifrågasättas och då kan de förlora barnen.

2009-01-31 @ 20:07:51
URL: http://barnmord.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0