Demonstration på Sergelstorg i Stockholm 2009-01-10



Var igår en av de över 10 000 medverkande demonstranterna på Sergelstorg och Östermalm. Först Hölls några tal av några politiker från bland annat Socialdemokraterna, sedan efter flera rop såsom "stoppa massakern", "häv blockaden", "kampen fortsätter befria Palestina", fortsatte man i ett väldigt väldigt stort tåg som gick från Sergelstorg till Israelska ambassaden på Östermalm.

Jag har aldrig varit med om en så stor demonstration och började vid flera tillfällen gråta av glädje över att det verkligen finns människor som fortfarande värderar människoliv. Jag är stolt över att de som arrangerat detta fick med sig så många människor, och ännu mer stolt över att det fanns så många med annan etnicitet än palestinsk med på demonstrationen, jag kan tänka mig att över hälften var svenskar vilket vi alla är glada över eftersom det visar att medborgarna i Sverige inte står för vad våra ministrar säger!

Tack alla meddemonstranter och vi får hoppas på en reaktion som leder till aktion.

Jag kommer lägga upp en film som jag klippt ihop för att ni ska kunna se hur maffig demonstrationen var. Förhoppningsvis lägger jag upp den idag. 

Mvh

N.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0