Att vara mänsklig är inte detsamma som att vara politisk!





Fick idag ett samtal från en vän som deltog i en demonstration mot våldet i Gaza. Min vän var väldigt upprörd då jag fick samtalet och när jag frågade varför berättade han hur vissa under demonstrationen ansåg att man endast skulle bära palestinska flaggor. Han bar på Hizbollahs flagga och detta ansågs vara olämpligt då denna demonstration syftade på just det palestinska folkets lidande.

För ytterligare ett par dagar var jag med i en diskussion med en sionist som ansåg att vi som demonstrerar mot våldet i Gaza inte borde göra det med Ung Vänster, då dessa är stallinister och kommunister - de har blod på sina händer säger han och att vi är ute och demonstrerar med likasinnade.

En gång för alla vill jag återigen förklara att Palestinafrågan inte är religiös, etnisk eller ideologisk - PALESTINAFRÅGAN ÄR EN HUMANITÄR FRÅGA!!!

ALLA MÄNNISKOR SOM VILL VARA MED OCH DEMONSTRERA ÄR VÄLKOMNA ATT VISA SIN SOLIDARITET, Ingen har rätt att neka dem denna rätt.

Alla flaggor och alla människor och alla åsikter är lika mycket värda så länge de inte förtrycker eller diskriminerar någon - vi lever i en värld för mångfald, frihet och rättvisa.

N.S

Kommentarer
Postat av: Palestinier

jag ser ut som ett spöke , kan varken sova eller äta.sitter och väntar på att något ska hända..

2009-01-04 @ 17:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0